Skip to content

Badanie satysfakcji klientów przeprowadzane przez Urząd Skarbowy

Spis treści

Urząd Skarbowy bierze przykład z wielu firm i instytucji i przeprowadza badanie satysfakcji klienta. Nasuwa się pytanie: o co konkretnie pyta urząd skarbowy i do czego wykorzystuje wyniki badania?

Celem badania jest zebranie informacji o tym, jak bardzo jego klienci są zadowoleni z usług. Chcą wiedzieć, jak prawdopodobne jest, że polecą urząd skarbowy innym, jak łatwo było im skontaktować się z urzędem skarbowym, ile czasu zajęła urzędnikom odpowiedź i czy wróciliby ponownie. Odpowiedzi zostaną wykorzystane do poprawy obsługi klienta, aby lepiej zaspokajać jego potrzeby. Po uzyskaniu informacji zwrotnej od klientów będą mogli poprawić jakość obsługi, skupiając się na konkretnych aspektach, które wymagają poprawy lub zmieniając zasady, aby klienci mogli łatwiej uzyskać to, czego potrzebują.

Badania satysfakcji związane są z programem „Koncern KAS zorientowany na klienta”. Jak wyjaśniono w komunikacie SAT, jest on ciągły i prowadzony drogą elektroniczną. Przygotuj się więc na otrzymanie wiadomości e-mail od osoby odpowiedzialnej za Urząd Skarbowy, jeśli ostatnio załatwiłeś coś w Urzędzie Skarbowym. Wewnątrz znajduje się ankieta opracowana przez ekspertów. Zapełnienie go nie trwa długo. Jak podaje KAS, od czasu rozpoczęcia takich badań ponad 108 tys. wypełnionych ankiet zostało zwróconych do naczelników organów podatkowych. IRS twierdzi, że śledztwo jest anonimowe i nie jest obowiązkowe. Jeśli więc masz czas, możesz pochwalić funkcjonariusza, który prowadził Twoją sprawę, albo uczciwie napisać o „położeniu na wątrobie”.

Ankieta jest przygotowana w taki sposób, aby stale sprawdzała kilka parametrów i na bieżąco oceniała sentyment klienta. Przede wszystkim mówimy o satysfakcji, czyli o tym, jak bardzo byliśmy zadowoleni z ostatniej wizyty w skarbcu. Pojawia się również kwestia poleconych, czyli usług poleconych. Ciekawe pytanie to… emocje związane z wizytą w Stanach Zjednoczonych i skuteczność tzw. pierwszego kontaktu. Urząd skarbowy chce wiedzieć, jaki procent transakcji jest przetwarzany podczas wizyty. Zrobiłeś to? Pamiętaj, aby zapisać to w ankiecie. Centrala KAS stworzyła własny ranking Izb Administracji Skarbowej z najlepszymi ocenami. Liderem zestawienia jest Wrocław, za nim Olsztyn, a podium zamyka IAS w Szczecinie. Ranking został stworzony na podstawie ankiet od podatników i agentów podatkowych.

Warto zaznaczyć, że Wrocław prowadzi w tym rankingu już dwa lata z rzędu, a w tym roku zebrał pochwały od swoich klientów za pomocność i wyjaśnianie skomplikowanych kwestii. Urząd Skarbowy Olsztyn zajął drugie miejsce, ponieważ jest on znany jako jedna z najbardziej kompetentnych izb w Polsce. Wysokie noty otrzymała również za harmonogram pracy – otwarta w weekendy i święta. Trzecie miejsce przypadło Szczecinowi, ponieważ jest charakteryzowany jako izba przyjazna, która pomaga klientom szybko rozwiązać ich problemy.

Poniżej przedstawiono wyniki na podstawie ponad 108 000 ankiet wypełnionych od kwietnia 2021 roku. Okazuje się, że podatnicy oceniają Urzędy Skarbowe bardzo pozytywnie. Poniżej znajdują się wyniki udostępnione przez KAS. Zadowolenie – 82% Zalecane parametry poziomu – 84% Poziom bez wysiłku – 75% Pozytywne emocje – 88% Sprawność pierwszego kontaktu – 77% Średnia satysfakcja po wizycie w urzędzie skarbowym wynosi 82%.

3 komentarze

  1. Tomek
    6 września 2022 @ 12:27

    Jako potencjalny klient nie jestem zadowolony z obsługi biura. Te statystyki są moim zdaniem mocno zawyżone.

  2. Darek
    6 września 2022 @ 12:32

    Uważam, że większość osób, które zostawiają pozytywne recenzje, robi to dlatego, że nie chce przysporzyć sobie kłopotów. Statystyki, które podaliście wyglądają na to, że wasze usługi są bardziej skuteczne niż w rzeczywistości.

  3. Paweł
    6 września 2022 @ 12:35

    Na przykład, statystyka, że twierdzicie, że macie 97% wskaźnik sukcesu w pomaganiu waszym klientom w osiągnięciu ich celów jest całkowicie obalona przez fakt, że nie osiągnąłem swojego celu.

Dodaj komentarz